Aisyah Maisarah - Kebahagiaan dan Ketenangan Umi dan Abah (PART 2)

5:25 PM syafira hassan 0 Comments

8.40 pg, tetiba keadaan bilik tu bising. Ramai pulak doktor dgn Nurse masuk. Husband kena tunggu kat luar. Saya ni lagi la terpinga-pinga kenapa kan...

Rupe-rupanya.....

"Puan, kami terpaksa buat emergency operation, sebab jantung anak puan makin lemah.."

Gitu la ayat sorang doktor muda tu kat saya. Siap serah pen untuk sign borang persetujuan. Tapi saya cakap nak inform husband yang kat luar dulu. Diorang cakap dah maklum kat husband, cuma tunggu saya sign borang je. Terpinga-pinga jugak. Dalam keadaan kontraksi makin kuat terasa, saya sign jugak borang tu. Terketar-ketar. 

Dalam masa 5 minit je, saya dah siap tukar baju nak masuk bilik operation, Main tukar-tukar katil ke katil lain. Husband dah di suruh tunggu kat luar bilik bedah siap-siap.

8.50 pg, saya sampai dalam operation theater (OT)..Sejuk yang amat... Tengok dalam tu ramai gila yang pakai baju putih. Ntah yang mana doktor, yang mane nurse. Mula-mula datang pakar bius, perempuan kecik-kecik je. Terang pasal bius. Sambil tu tengok semua orang duk sibul-sibuk, Ada yang tengah catat something kt whiteboard, prepare barang, hilang sekejap sakit perut tu. Haha. Asyik tengok doktor buat keje.
Saya dibiuskan dalam keadaan duduk belunjur. Bius disuntik kat tulang blkang, tak sakit sgt pun. Lepas tu dibaringkan. Dah lupa bape minit, rasa sakit perut tu dah hilang. Dah tak rasa apa-apa dah. Maka bermulalah pembedahan Czer. Rasa sakit memang tak ade, cuma terasa bila perut ditoreh, ditekan and yang paling igt bila dengar suara doktor cakap "tolak-tolak" masa baby nak keluar. Hehe. Sejujurnya, masa tu perasaan sy kosong. Haha. Tak tau nak describe macam mana.


9.04 pg, Alhamdulillah. Baby saya dah selamat dilahirkan. Hehe. Rase macam tak caya je bila nurse datang bawak dekat sy, tnjuk dan suh sy tgok boboy or gegurl. Hehe. Alhamdulillah, I'm a mother starting from the second.


Kejap je tunjuk, sebab nak bawak keluar bg husband untuk di iqamahkan. Lepas operate, dalam sejam lebih jugak baru kuar dr OT. Masa keluar, tgk mula husband, mok, Rosu ade tgu. Terharu nyeee..huhuhu. Terus ke wad.




Begitulah pengalaman saya melahirkan anak sulung yang di beri nama Aisyah Maisarah yang bermaksud "kebahagian" dan "ketenangan".




TAMAT..

You Might Also Like

0 komen penambah rasa: