cousin,

Bila turn saya pulak?

10:18 PM syafira hassan 0 Comments

Assalamualaikum :)

counting the days to complete my praactical training!! yeay..Another 240 hours more, then i'll at home. Wohoo...For a long holiday :D. Seriously can't wait. Back to the topic, lately I've been thinking much about what recently happen to me.

Macam yang saya mention kat atas, my training should be end at July 6th, but some of my friends want to stay and extends their training. They kept asking me whether want to join them or not. Its a hard decision to make at first. Hmmm... Nak ke tak nak? Last-last saya buat list ape kenapa patut extend, dan kenapa tak patut. Memang kalau saya extend, its should be a great advantages because i'll be gaining more knowledge. More experience. But there are also some factors that I should consider. Kewangan... Transportation... dll.. Tapi yang sebenarnye, saya rindu nak spend masa dengan family.. :D

Dah nak masuk 4 tahun dari saya start belajar kat UTM, tak pernah langsung saya dapat bercuti dengan heaven nye di rumah. korang sume tahu kan kenapa? hehe. Too busy with kayak, games, camp training.. So, kali ni, memang nak cuti goyang kaki kat umah.. Nanti da masuk sem depan, busy balik dengan training. Tak apelah saya tak extend pun kali ni, sebab saya rase family yang lebih penting. Tau tak betapa sedihnya saya sebab asyik terlepas nk join kenduri sepupu sepapat saya yang hensem2 dan cun melecun tu kawen.. Sob2. Dapat tgok kat fesbuk je.wuwuwuwu...Takut pulak time kawen saye satgi, diorg pulak xnak datang..

Untuk pengetahuan semua, saya ade lagi 2 orang sepupu sebaya. Tika n Lan. Kitorang membesar bersame tau, tadika skali, darjah 1 sekelas, sampai la Lan pindah kat Cherating. Saya membesar la same2 dgn Tika. Tp kitorang still rapat. Da lame tak jumpe diorang. Tapi pasni maybe kalau jumpe pun dah tak macam dulu. tahu kenape? Hehe..... Sebab diorang dah ade teman hidup masing2.

Lan baru je kawen awal tahun ni, sekarang isteri die, Kina da mengandung. waaa.....Hebat2. hehe.. Tak sangka die dulu yang dapat jodoh. Jarang lelaki kawen muda2 ni. Bila dah kawin, rase mcm segan pulak nk call n msg2 dgn die. Takot bini die cakap ape pulak kan? Kat fesbuk pun asyik2 status pasal bini tersayang jeee...I ni u nk letak mane Lan? U da lupe ke kite dulu pernah same2 mandi tak berbaju kat telaga umah Mak Moh..Cari remis kat pantai sampai tak ingat nk balik umah.. Mak2 masing datang bawak rotan baru reti nak balik. wuwuwu...Rindu nye. Skrg tak leh la. You da ade isteri (jeles...jeles)...., kene duk umah je ok? kije leklok.. Haha.. Jumpe raye nanti. Nak tgok mak buyung. Bawak la Kina datang raye nanti. :D


Lagi sorang sepupu yang paling100x rapat dgn saya ialah Tika. hehe. Kitorang berkongsi tarikh lahir. 17 SEPTEMBER 1989. Tika tua 2 jam dari saya. Yang paling best, katil mak kitorang kt hospital dulu sebelah menyebelah je. hehe. Mak saya kakak mak tika. So senang orang datang melawat,  2 orang beranak sekaligus. hehe. Sebab faktor ni kot kami rapat. Perangai pun tak jauh beza. Tapi bila dh besar, saya pulak jauh pegi belajar. Die still ade kat kampung. Tup2 die cakap nak bertunang and u know what, I xdapat balik mase majlis tu. wuwuwuwu.. mmg tak boleh nak balik sebab ade exam. Jeles tgok die pakai bju lawa kaler pink lak tu. iskh2, tu kaler tema I bile nk kawen, asal U amek dulu..Sob2.. Kene pilih kaler lain pulak la untuk turn I nanti.. So, Lokman, layan tika baik2 je. semoga jodoh panjang. Nanti kawen, I nak jadi pengapit u ols ok? :D

So, Congrats to both of u...hehe

p/s:: see, sume orang da kawen n akan kawen. Saya bile pulak gilirannye?

You Might Also Like

0 komen penambah rasa: